IFA: Krize přináší technologické inovace, říká prezident společnosti Epson

Konkurence a základní hodnoty receptem na růst

IFA: Krize přináší technologické inovace, říká prezident společnosti Epson

Berlín, pátek 31. 8. 2012:Nastíněním své vize růstu v oblasti technologií otevřel prezident společnosti Seiko Epson Corporation Minoru Usui letošní IFA největší světový veletrh spotřební elektroniky.

Po týdnu, který se nesl ve znamení novinových titulků o významných změnách na poli autorských práv a výzev v oblasti technologií, pan Usui v hlavní části svého projevu připustil, že výrobci technologií zažívají bezprecedentní změny v konkurenčním prostředí, na svých trzích i obecně na úrovni celé ekonomiky.

Varoval přitom před krátkodobými řešeními a prosazoval návrat k základním hodnotám coby odpověď nejen na finanční úspěch, ale i nalézání inovativních a diferencovaných řešení potřeb společnosti.

Kromě představení nových, vysoce přesných a energeticky úsporných řad tiskáren a projektorů (o 40 % menších než loňské modely) hovořil Minoru Usui také o nových produktech zaměřených na sport, zábavu, lékařství a zdravotnictví, které lze nosit na těle.

Pan Usui řekl, že „zrání spotřebitelských trhů s tiskárnami, počítači a chytrými telefony s sebou přináší vyšší úrovně nákladové konkurence, které jsou hnacím motorem inovací v oblasti techniky. Epson identifikoval počítačovou technologii nositelnou na těle jako oblast budoucího růstu, k jejímuž oslovení je neobyčejně způsobilý. Náš výzkum a vývoj v této sféře přináší spolu s konkurencí na našich primárních trzích rychlé inovace vlastních technologií, kterých můžeme v rámci těchto nových produktů využít.“

Když Minoru Usui převzal v roce 2008 vedení společnosti Epson, rozhodl se klást důraz na základní hodnoty Epson, jimiž jsou takumi (řemeslná dokonalost) a monozukuri (umění a věda výroby), a vedení konstruktérů k tomu, aby využívali jedinečných technologií Epson k novým účelům.

Tato rozhodnutí se promítla do vzniku specializované konstruktérské školy, jejímž cílem je naučit všechny konstruktéry Epson zapracovávat požadavky masové výroby do jejich inovativních návrhů. Svůj odraz nalezla rovněž v dlouhodobém vlastnictví globálních výrobních závodů Epson a dohledu nad nimi.

Pan Usui připsal vývoj letošní produktové nabídky právě těmto raným rozhodnutím, když řekl: „Jsme si jisti, že nikdo jiný tyto produkty vytvořit nemohl. Investice společnosti Epson do základních konstruktérských a výrobních hodnot jakož i do základních technologií nám pomohly dosáhnout historického maxima v podobě až 35% podílu na trhu v EU5[1]a v některých obdobích tohoto roku i v podobě vedoucí pozice na britském, německém a italském trhu se spotřebními inkoustovými tiskárnami. Společnosti Epson rovněž pomohly setrvat na špici celosvětových prodejů projektorů, velkoformátových tiskáren a pokladních tiskáren. Na řadu teď přicházejí počítačové produkty nositelné na těle, které dokáží komunikovat s internetem.“

Vysoce přesná, kompaktní, energeticky úsporná technologie: Cíl pana Usuie vyvinout o 40 % menší, vysoce přesné a vysoce energeticky úsporné tiskárny byl naplněn v podoběsérie Expression Premiumprezentované na IFA 2012. Tyto kompaktní inkoustové tiskárny jsou doslova přeplněny novými funkcemi pro všestrannější domácí tisk a jsou ideální pro činorodé domácnosti, které od tisku fotografií a dokumentů požadují to nejlepší.

Moverio:Moverio BT-100je displej připevňovaný na hlavu (head-mounted display; HMD). Uživateli nabízí velkoplošnou zábavu, a to takzvaně „za pochodu“. Toto kompaktní zařízení, vážící pouhých 240 gramů, je prvním produktem svého druhu na světě a je doslova přeplněno technologiemi Epson.

Přestože první generace průhledných multimediálních brýlí Epson byla navržena pro účely obchodu a zábavy, disponuje významným potenciálem k budoucímu použití ve zdravotnictví, turistice, vzdělávání a inženýrství. Nabízí možnost sledovat různý obsah pomocí průhledných čoček, které umožňují přístup k aktuálním informacím při současném provádění jiné činnosti.

Technologie, díky níž bylo možné přivést tuto inovativní myšlenku k životu, čerpala z úspěchů dosažených v projekčních technologiích Epson. Moverio se nyní prodává v Evropě a Epson již pracuje na jeho vylepšení.

Běžecké hodinky s GPS: Epson vyvinul jeden z nejtenčích běžeckých displejů s GPS na světě, který je rovněž mimořádně lehký. Tento displej, konstruovaný k nošení na zápěstí a vybavený baterií s dlouhou životností, využívá GPS a poskytuje tak běžcům přesné informace o vzdálenosti, rychlosti a jiných údajích. Epson uvedl v roce 2012 v Japonsku na trh komerční verzi displeje jako první vlaštovku společnosti na poli sportovní elektroniky. Tím, že se soustředil na konstrukční dokonalost, byl Epson schopen vypořádat se s řadou výzev souvisejících s velikostí, životností baterie a přesnosti, které tento produkt odlišují od konkurence.

Náramkový snímač srdečního tepu: Epson vstoupil na trh se zdravotnickými potřebami svým náramkovým snímačem srdečního tepu. Obličej na LCD displeji uživateli sděluje, jak intenzivně by měl cvičit, aby spaloval tuk, a je navržen tak, aby jej podněcovalke správné míře cvičení. Pokud je snímač tepu připojen k internetu, odesílá informace o zdravotním stavu uživatele a umožňuje tak jejich vzdálený záznam a sledování. Epson zahájil prodej svého náramkového snímače srdečního tepu zdravotním odborům v Japonsku. Tyto ze zákona zřizované organizace fungují ve všech společnostech přesahujících určitou velikost a poskytují zdravotní podporu zaměstnancům, včetně poradenství v oblasti cvičení a stravy. V budoucnu by mohlo být zařízení využíváno například při péči o seniory nebo v jiných oblastech.

Více informací a fotografie nového produktu, který Epson vystavuje na IFA, naleznete zde: www.epson.eu/ifa-4po2012


[1]GFK MFD Inkjet Weekly Data

  • Kateřina Vymazalová
    Kateřina Vymazalová

    E-mailová adresa

    katerina.vymazalova@epson.eu

    Telefon

    +420 548 427 811
  • Lucie Brochová
    Lucie Brochová

    E-mailová adresa

    n/a

    Telefon

    +420 233 014 081