Samostatná práce bude brzy nejvýše oceňovanou dovedností ve vašem životopise

Pro pracovníky, kteří jsou samostatní, ale dokáži spolupracovat, nabízejí technologie více příležitostí než kdy dříve

Samostatná práce bude brzy nejvýše oceňovanou dovedností ve vašem životopise

Možnosti připojení mění způsob, jakým žijeme. Mění také způsob, jakým pracujeme. Výsledkem je, že se z budoucích generací stanou odborníci pracující samostatně, kteří ale zároveň budou úspěšně spolupracovat s ostatními prostřednictvím virtuálních technologií.

Tento trend povede u obrovského počtu evropských pracovníků k fundamentální změně pracovního prostředí. Podle nedávného výzkumu společnosti Epson se s rostoucím technologickým pokrokem budou vyvíjet také třídy a zasedací místnosti. Průzkum byl proveden mezi více než 7 000 evropskými pracovníky a zahrnoval rozhovory se 17 předními odborníky.

Vzdělávání budoucnosti

Naše vzdělávací systémy se posouvají do doby, ve které bude vládnout kreativní spolupráce a metaučení. Podle 70 procent respondentů již nebudou učitelé odpovědní pouze za předávání znalostí, ale přejdou do důležitější role provádění studentů procesem učení. Šedesát čtyři procent dotazovaných souhlasí, že využití informací a analytické dovednosti se stanou centrem pozornosti vzdělávacího systému zítřka.

I tato budoucnost má však svá úskalí. Šedesát devět procent dotazovaných se obává, že přehnané spoléhání se na přístup k informacím prostřednictvím technologií by mohlo vést k obecnému úpadku znalostí. Podobně pak 67 procent dotazovaných souhlasí, že cílem vzdělávání už nebude shromažďování znalostí, protože informace budou neustále k dispozici.

Virtuální spolupráce

Podle 74 procent respondentů dokáže technologie rozpoutat revoluci ve vzdělávání a pracovních postupech, i když při budování vztahu žádná virtuální aplikace nikdy nedokáže nahradit kontakt tváří v tvář. Dá se říct, že tento úhel pohledu by mohl být zpochybněn příchodem technologií budoucnosti, protože se rozvíjí funkce, jako je holografická projekce.

Ve spojení s tímto virtuální rozšířením jen 30 procent respondentů věří, že evoluce fyzického pracoviště zlepší propojení mezi zaměstnanci. Stále ale existuje doplňkový vztah mezi online a offline nástroji a 71 procent dotazovaných souhlasí, že díky smíšenému učení by mohlo být vzdělávání dynamičtější a učitelé efektivnější.

Svět globální práce

Nové technologie budou podporovat ještě širší spolupráci mezi místními a zahraničními zaměstnanci, i když bude nezbytné vytvořit školení a podporu pro zaměstnance, aby mohli novou technologii přijmout.

Podle 71 procent respondentů budou zasedací místnosti budoucnosti zcela virtuální a zaměstnanci z celého světa se budou účastnit schůzek v reálném čase prostřednictvím technologií, jako jsou rozšířená realita a holografické projektory. Je však jasné, že existuje propast ve způsobu, jakým lidé vnímají, jak tyto technologie nejlépe využít. Až budoucí generace porozumí novým technologiím, lidé, kteří už v současnosti pracují, se nevyhnou nutnosti rozšířit své schopnosti do oblastí, které jim dříve byly neznámé.

Budování chuti učit se

K rozšíření technologických dovedností bude nezbytný zápal pracovníků. Podstatné je, že 65 procent respondentů uvedlo, že by absolvovalo přeškolení na jinou pozici, kdyby měli pocit, že je jejich pozice ohrožena, a že by organizace měly tuto ochotu učit se využít k maximalizaci příležitostí poskytnutých prostřednictvím technologie.

Vzdělávání pro budoucí pracoviště bude vyžadovat širokou škálu nových dovedností. Jejich základem budou stěžejní měkké dovednosti v podobě představivosti, porozumění, empatie a schopnosti budovat vztahy. Pochopení důležitosti těchto dovedností a zapojení pracovníků do podpory růstu bude hrát zásadní roli při přípravě na technologickou proměnu odvětví.

Chcete se dozvědět více?

Úplná zpráva obsahuje všechny poznatky. Můžete si ji stáhnout zde