Český vynález! Projekční rollup

Český vynález: rollup s videem

Český vynález! Projekční rollup

UGO! Media chce projekčními rollupy a s pomocí kvalitního obrazu projektorů Epson dobít svět digitálních zobrazovacích technologií

Před třemi lety přišli mladí podnikatelé Marek Kolařík a Lukáš Trnka ze společnosti UGO! Media na mezeru na trhu. Bohužel tehdy ji nebylo možné za využití dostupných technologií zaplnit. Nevzdali se a dnes už vyvážejí projekční rollupy do Jižní Ameriky nebo Afriky. O českých zákaznících tvrdí, že jsou konzervativní, ale o svůj podnik se nebojí, podle nich je důležité se moci opřít o kvalitního partnera jako je Epson. Společně pak přicházejí na nová řešení, která uspokojí potřeby zákazníků na celém světě.

Na počátku bylo přání zákazníka

Řada skvělých vynálezů pochází z kutilských dílen a garáží, projekční rollup však vznikl v mladé pražské společnosti sídlící v areálu bývalé tiskárny Eduarda Grégra. Autoři nápadu tvrdí, že klíčem k úspěchu je naslouchat přirozeným potřebám zákazníků. „Inspirovali jsme se požadavky našich zákazníků, s nimiž se denně setkáváme a kterým jsme chtěli vyhovět. Potřebovali jsme spojit projekční technologii s produktem, který denně používají statisíce firem po celém světě pro účelnou prezentaci - rollup. Naši zákazníci chtěli víc než jen statický obraz. Proto jsme se rozhodli vyrobit projekční rollup, který by splňoval jejich kritéria a byl pro ně maximálně využitelný. Navrhli jsme fólii, na kterou lze promítat a kterou lze jednoduše navinout do kazet a snadno ji transportovat. Folie je vysoce odolná, aby umožňovala opakované použití, “ shrnul původní myšlenku projekčního
rollupu Marek Kolařík.

K dokonalému prožitku z poutavé projekce už chybí jen projektor s ostrými barvami, který dokáže promítat i za denního světla. Promítat na rollup je možné za pomoci jakéhokoliv projektoru, avšak společnost UGO! Media garantuje kvalitní výsledek pouze s projektory Epson.
„Testujeme kvalitu obrazu na projekčních foliích s projektory i jiných výrobců a projektory Epson dosahují nejlepších výsledků. Důležitá je rovněž spolehlivost projektoru při vysokých zátěžích, protože například některé projekční plochy běží téměř nepřetržitě. I v těchto vysoce náročných podmínkách projektory Epson obstojí. Mají navíc velmi pěkný design, který umocní celý výsledek. Mým nejoblíbenějším projektorem je EPSON EB-1960, nebo EPSON EB-1776W, které neváhám doporučit našim zákazníkům,“ dodal Marek Kolařík. Většina řešení, které nabízí UGO! Media svým zákazníkům, vyžaduje zpětnou projekci obrazu na projekční fólii. Dataprojektory Epson jsou většinou instalovány netradičním způsobem, aby zvýšily efekt projekce a tedy i celé realizace. V případě projekčního rollupu se projektory umísťují na stativ, což prakticky umožňuje prezentaci na jakémkoliv místě.

Když se skloubí originalita s kvalitou

„Spolupráce s UGO! Media vychází z oboustranné podpory při řešení projekce jak v budovách, tak ve venkovních prostorech. Každý projekt je jedinečný a vyžaduje zkušenosti UGO! Media v oblasti projekčních ploch a interaktivity. Projekční plochy v kombinaci se špičkovou projekční technologií Epson vytváří nové způsoby uplatnění projekce v reklamě, ve firmách i školách,“ uvádí Roman Vejražka, Business Account Manager Epson Czech Republic. To potvrzuje i Marek Kolařík: „Jsem vždy rád, když společně najdeme nové řešení, které posune využitelnost projekčních folií a projektorů zase o krůček dál. Na obecné úrovni lze říci, že produkty obou firem se skvěle doplňují a dávají vzniknout novým řešením, ze kterých se pak těší koncový uživatel.“

I přesto se zástupci společnosti potýkají s tím, že se čeští zákazníci spíše drží zpátky a cestu k novým a originálním řešením si teprve hledají. „Český trh je v přístupu k novým technologiím konzervativní a proto zatím primárně vyvážíme projekční rollupy do zahraničí. Přesto se tu najdou světlé výjimky a inovativní společnosti, které se nebojí nové technologie používat,“ uvádí Lukáš Trnka, který ve společnosti UGO! Media zodpovídá za marketing a komunikaci. Klienti společnosti se zatím nacházejí převážně v exotických zemích jako je Jihoafrická Republika, Ekvádor nebo Nigerie.

Ambiciozní plány do budoucna

Na trhu se komplexní řešení projekčního rollupu objevilo již na podzim roku 2012, ale skutečný boj o zákazníky začal až v roce 2013. Doposud společnost prodala desítky těchto řešení převážně do zahraničí. Do konce roku chtějí majitelé UGO! Media tento poměr vyrovnat a prodat minimálně stejné množství i na českém trhu. Marek Kolařík si myslí, že projekční rollup má díky využitelnosti, přidané hodnotě, kterou přináší uživateli a dobré ceně spojené s úsporou nákladů potenciál stát se celosvětově používaným vybavením napříč všemi zeměmi i obory. Za pravdu mu dává také Roman Vejražka ze společnosti Epson: „Projekční rollup je jednoduché, levné a účinné řešení reklamy v místech prodeje, na veletrzích i v kancelářích. Instalace je snadná a zvládnete ji do 10 minut, přitom účinnost a efekt na místě se vyrovná stejně velké LCD obrazovce, ale bez odlesků a nutnosti těžkých a nevzhledných stojanů.“ Doufejme, že se v budoucnosti budeme stále častěji setkávat s projekčními rollupy, které oživí nudné konferenční prostory.